נבלם הגידול בפסימיות: מדד אמון הצרכנים ירד ביולי ב-1.4 נקודות ל-88.4 נקודות

מאז אפריל הציבור ביצע מפנה אל עבר הקוטב הפסימי והמדד ירד בכ-15 נקודות במצטבר ■ להורדת חוברת המדד

מדד אמון הצרכנים של "גלובס", בשיתוף קסלמן וקסלמן PwC ישראל, רשם ביולי ירידה, רביעית ברציפות, של 1.4 נקודות והגיע ל-88.4 נקודות (שנת 1996 = 100 נקודות).

מאז אפריל הציבור ביצע מפנה אל עבר הקוטב הפסימי והמדד ירד בכ-15 נקודות במצטבר. בנוסף לירידה בנתון השוטף, נרשמה בנתון המגמה של יולי - שהוא הממוצע של מדדי יולי, יוני ומאי - ירידה של 3.6 נקודות ל-90.7 נקודות. מדובר בנתון המגמה הנמוך ביותר מאז ספטמבר 2009.

עם זאת, נתוני יולי מעורבים. מצד אחד, ירידת המדד מצביעה על דאגה גוברת מההאטה הכלכלית בעולם והנתונים ה"פושרים" בישראל לגבי הצמיחה והייצוא לעומת הנתונים של תחילת 2010. מצד שני, ביולי גברה אמנם הפסימיות של הציבור בנוגע למצב המשק, אך במקביל נבלמה העלייה בפסימיות לגבי עתיד המשק ועתיד שוק העבודה ואף נרשם שיפור בציפיות הציבור לגבי מצבו הכלכלי האישי.

ניתוח התשובות לסקר המדד, בעריכת מכון סמית, מגלה ירידה בנכונות לקנות מוצרים בני-קיימא (מקררים, טלוויזיות וכו'). אם ביוני 28.7% מכלל המשיבים לא פסלו רכישה כזו בתוך שישה חודשים, הרי שביולי ירד שיעורם ל-26.6%. הייתה זו ירידה חודשית חמישית ברציפות אחרי חמש עליות רצופות.

להורדת חוברת המדד