הנפקת EER נדחתה - נפתלי מנדלוביץ' פתח את הסכם ההשקעה

המרצה לשוק ההון יעביר לחברת סילוק הפסולת 4 מיליון שקל בלבד, במקום 12-18 מיליון שקל בהסכם המקורי

שוק ההנפקות המתקרר דחה את תוכניות ההנפקה של חלק מהחברות המקומיות. אחת מהן היא חברת סילוק הפסולת EER, שבשליטת קבוצת שרם פודים. כתוצאה מכך הודיעה היום (א') בעלת המניות גרינסטון (שבשליטת לידר מקבוצת שרם פודים, אשר מחזיקה ב-21.3% ממניות EER), על שינוי במתווה ההשקעה המתוכננת של חברת יו-טרנד, שבשליטת איש העסקים והמרצה לשוק ההון נפתלי מנדלוביץ' (מנדי).

הסכם ההשקעה הקודם של יו-טרנד ב-EER - המתמחה בטכנולוגיה ייחודית לסילוק פסולת, ומנוהלת על ידי משה שטרן - נחתם במאי השנה, ובו התחייבה יו-טרנד להשקיע 12-18 מיליון שקל ב-EER כנגד הקצאה מניות וכתבי אופציות, כשההשקעה מותנית ברישום מניות EER בבורסה. הצטננות שוק ההנפקות הביאה, ככל הנראה, לביטול התלות הזו, אך מנגד קטן סכום ההשקעה המובטח ב-8-12 מיליון שקל.

גם גרינסטון תשקיע 4 מ' ש'

על פי הסכם ההשקעה החדש, תשקיע יו-טרנד 4 מיליון שקל ב-EER בתמורה להקצאת כ-2.5% מהון המניות של החברה - עסקה המשקפת ל-EER שווי של 100 מיליון שקל. בנוסף, תקבל יו-טרנד 800 אלף כתבי אופציות למניות החברה, שניתנות למימוש עד לסוף יולי 2014, במחיר של 12.5 שקל. האופציות יומרו לאופציות סחירות, אם וכאשר החברה תונפק.

עוד נקבע בהסכם, כי אם עד מארס 2011 יונפקו ניה"ע של EER לציבור, תשקיע בה יו-טרנד סכום נוסף של 12 מיליון שקל, שיועברו ל-EER בתשלומים רבעוניים בני 2 מיליון שקל, אשר ייפרסו על פני 18 חודשים. כנגד כל תשלום רבעוני תקבל יו-טרנד 200 אלף מניות ו-400 אלף אופציות סחירות.

גרינסטון מצידה צפויה להשקיע ב-EER סכום של 4 מיליון שקל, שאמורים לפרוע חלקית את האשראים שנטלה EER מבנק לאומי. במידה שלא תעשה כן, תוכל יו-טרנד להימנע מתשלום יתרת ההשקעה מעבר לסכום הראשוני.

עוד שינוי לעומת ההסכם המקורי הוא במחיקת ההתחייבות של EER לפעול לקבלת הסכמת בעלי המניות להמיר את הלוואות הבעלים, בסך 8.5 מיליון דולר, למניות. נכון לפרסום דו"חות החברה לרבעון הראשון, ל-ERR עדיין אין הכנסות או חוזים מסחריים. החברה סיימה את הרבעון עם הפסד של 8.5 מיליון שקל, ועם תזרים שלילי בסך 3.5 מיליון שקל מפעילות שוטפת.