משתלם לעלות לפרמיירליג

על-פי בדיקת דלויט, קבוצות שיעלו העונה מהצ'מפיונשיפ, ליגת המשנה באנגליה, יהנו בשנה הבאה מגידול של לפחות 40 מיליון ליש"ט בהכנסות ■ גם אם ירדו לאחר שנה אחת, יוכלו לקבל "דמי ירידה" של 48 מיליון ליש"ט

כמה כסף שווה עלייה מהצ'מפיונשיפ, ליגת המשנה באנגליה, לפרמיירליג? מחקר חדש של פירמת רואי החשבון דלויט טוען כי הקבוצות שיצליחו לעלות השנה יהנו בעונה הבאה מהגדלת הכנסות של לפחות 40 מיליון ליש"ט. הסיבה העיקרית לכך היא עלייה משמעותית בכספי זכויות שידור, וכמו כן היקף מכירות כרטיסים ומרצ'נדייז גבוה יותר.

"אפילו אם קבוצה יורדת בחזרה לצ'מפיונשיפ כבר אחרי שנה אחת בפרמיירליג", אומר פול רוונסלי, מנהל חטיבת עסקי הספורט של דלויט, "הוא יהנה מהטבה משמעותית אחרת - 'דמי ירידה' של כ-48 מיליון ליש"ט בארבע השנים שלאחר מכן".

הסטטיסטיקה מוכיחה שסכנת הירידה מהפרמיירליג היא לא בהכרח מוחשית עבור העולות החדשות. מתוך 30 העולות האחרונות, 17 הצליחו להישאר בפרמיירליג לפחות עונה אחת.

שתיים מתוך שלוש העולות העונה כבר הבטיחו את מקומן בפרמיירליג: ניוקאסל יונייטד ו-ווסט ברומיץ', שיסיימו במקומות 1 ו-2 בצ'מפיונשיפ. הקבוצה השלישית תיקבע במשחקי פלייאוף, שזהות המשתתפות בו תיקבע באופן סופי לאחר המחזור הקרוב שייערך ביום ראשון הקרוב.