נמצא האיש שיושיע את פורטסמות'?

"הסאנדיי טלגרף" מדווח כי רוב לויד, איש עסקים אנגלי, מוביל קבוצת רכישה למועדון שתקבל גיבוי כספי מחברת הביטוח הדרום אפריקנית Old Mutual ■ ויש התעניינות גם בליברפול

האם נמצא פיתרון לבעיות הכלכליות של פורטסמות'? "הסאנדיי טלגרף" מדווח היום (א') כי רוב לויד, איש העסקים האנגלי, מוביל קבוצה שנמצאת במגעים מתקדמים לרכישת המועדון האנגלי. על-פי הפרסום, מנהל לויד מו"מ עם אנדרו אנדרוניקו, כונס הנכסים של "פומפי".

לויד, 46, הוא מיליונר בעל נכסי נדל"ן רבים ברחבי בריטניה. בנוסף, בבעלותו מספר מסלולים למירוצי סוסים ברחבי הממלכה. במידה והעסקה תצא לפועל, לויד יתמנה ליו"ר המועדון, ויקבל גיבוי כספי מחברת הביטוח הדרום אפריקנית Old Mutual, שפועלת גם בשוק הבריטי.

במידה והעסקה תצא לפועל, צפויה קבוצת הרכישה להשקיע באופן מיידי 15 מיליון ליש"ט, הדרושים לפורטסמות' כדי לכסות את ההוצאות התפעוליות שלה העונה. כזכור, פורטסמות' נכנסה תחת כונס הנכסים לתהליך הבראה, שהחל מעשית בשבוע שעבר לאחר שפוטרו 85 מעובדי המועדון. בסוף השבוע פוטר מתפקידו גם מנכ"ל הקבוצה, פיטר סטורי.

אם "קבוצת לויד" תרכוש את פורטסמות', היא תהפוך לבעלים החמישי של המועדון העונה, אחרי סאשה גאידמק, סולימאן אל-פאחים, עלי אל-פראג' ובלרם צ'יינראי.

מחר תשחק פורטסמות' בפרמיירליג מול ליברפול, שבעצמה עשויה לשנות בעלות בקרוב. "הניוז אוף דה וורלד" מדווח הבוקר כי קרן ההשקעות הפרטית Rhone Group, שבסיסה בניו יורק, החלה במו"מ על רכישת 40% מהקבוצה מידיהם של האמריקנים ג'ורג' ג'ילט וטום היקס. סך העסקה המשוער הוא 100 מיליון ליש"ט.