פורטסמות' בדרך לכינוס נכסים

הבעלים של המועדון, בלרם צ'יינראי, מודה כי הקבוצה לא תצליח למצוא רוכש עד הדיון המכריע בבית המשפט ביום שני, ולכן תיאלץ להגיע לכונס נכסים על מנת לדחות את הדיון ולהימנע מפירוק

קבוצת הכדורגל האנגלית פורטסמות' צפויה להודיע ביום שישי כי היא נכנסת לתהליך של כינוס נכסים. זאת לאחר שבעלי הקבוצה, איש העסקים מהונג קונג בלרם צ'יינראי, הודיע היום (ג') באצעות אתר האינטרנט הרשמי של המועדון כי "פומפי" נאלצת להגיע למצב הזה בעקבות אי ההצלחה למצוא רוכש.

"מר צ'יינראי ונציגיו נמצאים בלונדון על מנת להמשיך לנסות לקדם מו"מ למכירת הקבוצה לארבעה גופים שונים", נכתב בהודעה, "אבל נאלצו לקבל בחוסר רצון את העובדה שיהיה כמעט בלתי אפשרי לקיים את העסקה לפני השימוע ביום שני". השימוע עליו מדובר היה אמור להתקיים בבית המשפט באנגליה בעקבות חוב בסך 12 מיליון ליש"ט של פורטסמות' למס הכנסה המלכותי, כשלאחריו עשוי היה בית המשפט להחליט על פירוק המועדון.

יש שתי משמעויות מיידיות מבחינת פורטסמות', במידה והיא תיכנס ביום שישי לתהליך של כינוס נכסים: הראשונה - דחיית הדיון בבית המשפט למועד לא ידוע, מה שעשוי להשאיר את הקבוצה בחיים לתקופה הקרובה; השנייה - הפרמיירליג תקזז באופן אוטומטי 9 נקודות ממאזנה של פורטסמות', הקיזוז שמתבצע באופן אוטומטי לקבוצה שמגיעה לכינוס נכסים או פירוק בליגה האנגלית. כך או כך, מדורגת הקבוצה אותה מאמן אברם גרנט עמוק במקום האחרון בליגה.

צ'יינראי משמש כבעלים הזמני של פורטסמות', לאחר שרכש את הקבוצה כנגד הלוואה שהמועדון לא הצליח להחזיר לו. פיל הול, דוברו, הבהיר כי "צ'יינראי יקח על עצמו את כל העלויות שכרוכות בתהליך כינוס הנכסים. התהליך יהפוך את המועדון לאטרקטיבי יותר עבור קונים פוטנציאליים".