הגלייזרים יוכלו למשוך 130 מיליון ליש"ט ממנצ'סטר יונייטד

"הגרדיאן" מפרסם שבמסגרת תוכנית הנפקת האג"ח של הבעלים האמריקנים, הם יקבלו אופציה להוציא סכומי עתק מהקבוצה ולחלק דיבידנדים למנהלים שעובדים עבורם

משפחת גלייזר האמריקנית, שמחזיקה במנצ'סטר יונייטד, תוכל למשוך מקופת המועדון עד 130 מיליון ליש"ט בעונה הקרובה, במידה ותוכנית הנפקת האג"ח שלה בשווי 500 מיליון ליש"ט תצליח. כך מפרסם היום (ג') "הגרדיאן".

באותיות הקטנות של המסמך בן 322 העמודים שהפיצה אלופת אנגליה למשקיעים הפוטנציאליים, נכתב כי הגלייזרים מחזיקים בזכות למשוך 70 מיליון ליש"ט מרזרבות המזומנים של הקבוצה, שכוללות, לדוגמא, את הכסף שקיבל המועדון בקיץ ממכירת כריסטיאנו רונאלדו לריאל מדריד. כמו כן, במסמך מצוין כי לגלייזרים קיימת זכות משפטית לקבל 25 מיליון ליש"ט כדיבידנדים, בנוסף לזכות למשוך מחצית מהרווח התפעולי של הקבוצה (שהסתכם לפי הדו"חות האחרונים ב-48.2 מיליון ליש"ט לפני מס).

וזה לא הכל: האמריקנים מחזיקים בזכות למשוך 6 מיליון ליש"ט בשנה למען החברות שהם מחזיקים, תחת סעיף "דמי ניהול ואחזקה". יחד עם תשלומי הריבית עבור הנפקת האג"חים (בשיעור של כ-9%), שיגיעו בשנה הבאה ל-45 מיליון ליש"ט, מועדון הכדורגל של מנצ'סטר יונייטד עשוי להוציא בעונה הבאה סכום אסטרונומי של 172 מיליון ליש"ט על מנת לממן את ההלוואות שלקחו הגלייזרים ב-2005 כדי לרכוש את המועדון.

המשמעות הרחבה יותר של העניין הזה היא שבמידה והאג"חים יונפקו במלואם לציבור/חברות, ההשתלטות של הגלייזרים על יונייטד תעלה למועדון 340 מיליון ליש"ט.