מחזיקי האג"ח בלידר השקעות הצביעו בעד הסדר החוב

בניגוד להמלצת פועלים סהר נגד המתווה - הפניקס, מגדל, הראל, מנורה-מבטחים, כלל ותמיר פישמן הצביעו בעד ■ המיליארדר היהודי איטלקי דן דוד יזרים כ-60 מיליון שקל לחברה ויקבל 50.1% ממניותיה

חרף המלצת מחלקת המחקר של פועלים סהר להצביע נגד הסדר החוב בלידר השקעות , מרבית המוסדיים הסכימו להצעת המיליארדר היהודי איטלקי דן דוד וההסדר עבר ברוב קטן של 78%. בית ההשקעות מיטב וקבוצה של משקיעים פרטיים הצביעו נגד.

לידר השקעות, היא חברה בת של שרם פודים שבשליטת איציק שרם, יאיר פודים ורובין צימרמן. חברת האחזקות שולטת בחברות: גרינסטון תעשיות, פולאר תקשורת, לידר שוקי הון ולידר נדל"ן, שהיא גם החברה שהפילה אותה.

את תשעת החודשים הראשונים של השנה סיימה לידר בהפסד של 145 מיליון שקל, בהמשך להפסד כבד של 166 מיליון שקל בשנת 2008. לדוחות החברה צורפה הערת "עסק חי" של רואי החשבון. ללידר חובות סולו בסך 390 מיליון שקל, מהם 210 מיליון שקל למחזיקי האג"ח, 130 מיליון לבנק לאומי וכ-30 מיליון שקל לבנק הפועלים.

על פי מתווה הסדר החוב שהוצע למחזיקי האג"ח, יזרים דן דוד כ-60 מיליון שקל לחברה ויקבל 50.1% ממניותיה ואג"ח בהיקף של 25 מיליון שקל ערך נקוב. מחזיקי האג"ח יקבלו 16% ממניות החברה, ובנק לאומי יקבל 10%. חברת האם, שרם-פודים גרופ, תדולל לאחזקה של 15%.

58 מיליון שקל מתוך 60 מיליון השקלים שיזרים דוד יחולקו במזומן לנושים. הנושים הלא מובטחים הם מחזיקי האג"ח, בנק מזרחי-טפחות (10 מיליון שקל), ורז שטיינמץ (15 מיליון שקל). בנק לאומי, נושה מובטח חלקית, יקבל במזומן 7.5 מיליון שקל, ויתרת החוב כלפיו תחולק ברובה לשלוש הלוואות שוות לתקופה של 10 שנים. הבנק יקבל גם 50% מרווחים עתידיים שיתקבלו מחברת הבת לידר נדל"ן, עד ל-17 מיליון שקל לכל היותר.

בנוסף, לידר השקעות תנפיק אג"ח בהיקף של 125 מיליון שקל, כאשר 55 מיליון שקל יהיו אג"ח סחירות שאינן ניתנות להמרה בריבית של 3.75% לשנה, עם שעבוד מניות החברה הבת לידר שוקי הון, ועוד 70 מיליון שקל באג"ח סחירות הניתנות להמרה ונושאות ריבית שנתית של 3.5%.