רדיו אקו 99FM ירכוש את הזכויות לשידור מופע "לייב ארת' 2010"

מנכ"לית התחנה, מישל קרמרמן, על המיתוג הירוק שמאמצת התחנה: "הקהל רוצה תכנים שמשפיעים. זה נותן לאנשים את התחושה שאפשר לעשות שינוי" ■ המשרד לאיכות הסביבה בוחן שיתוף-פעולה עם התחנה

רדיו אקו 99FM צפוי לרכוש את הזכויות לשידור אירועי "לייב ארת' 2010". מדובר בסדרת מופעים בימלאומית שתיערך באפריל. תחנת הרדיו נמצאת במגעים גם עם גופי שידור טלוויזיוניים, על מנת לבצע רכישה משותפת של הזכויות.

רדיו אקו 99FM, המשדרת מאזור השרון, עברה באחרונה מיתוג מחדש, והיא מקדמת בשידוריה את האג'נדה הירוקה. השנה יעסקו מופעי "לייב ארת'" בנושא המים.

לפני שנתיים הועברו מופעי לייב ארת' בערוץ 10, שלבש אז גם הוא מיתוג סביבתי. מנכ"ל תחנת אקו 99FM, מישל קרמרמן, היתה אז חלק מהצוות של ערוץ 10 שהביא לשינוי המיתוגי, והיא זו שמובילה את השינוי כעת בתחנה.

כזכור, התחנה היתה עד לפני כשנה תחת בעלותו של איש העסקים ארקדי גאידמק, ונקלעה לקשיים. כיום, התחנה נמצאת בבעלות יו"ר קבוצת דור-אלון, דודי ויסמן (32%, דרך רשת רבוע כחול שבבעלותו); אלי עזור, מבעלי צ'רלטון, "ג'רוזלם פוסט", חברת מרקעים וקבוצת נובוסטי (31%); רשת קלאב הוטל (22%); אמנון דיק (11%); ועידו מור (4%).

עוד נודע ל"גלובס" כי המשרד להגנת הסביבה נמצא במגעים מתקדמים מול תחנת הרדיו במטרה לחתום על שיתוף-פעולה אסטרטגי שיבוא לידי ביטוי בתכנים. על-פי ההערכה, שווי העסקה צפוי לעמוד על מאות אלפי שקלים.

פרסום מסוג אחר

לדברי קרמרמן, התחנה נטלה סיכון כשהחליטה ללבוש אופי ירוק. "זה לא אליטיסטי אלא הרבה יותר משפחתי ומגיע בעיקר מכיוון הילדים", היא אומרת. "בנינו לוח שיהיה מעניין ולא חופר ומרחיק. על תשומת-הלב יש תחרות מאוד גדולה. יש הרבה מתחרים, כמו רדיוס ומדיומים אחרים, ולכן חשוב שיהיה לתחנה בידול. בראש ובראשונה חשוב שיאהבו את המשדרים, זה מה מייצר TGI".

*אתם תחנה מסחרית. אתם יכולים להרשות לעצמכם ליטול אופי שעשוי להיחשב בעיני רבים כנישתי וצר?

"גיבינו את הצעד בסקרים ועשינו את ההתאמה לקהל ובתוך התכנות בשוק התחרותי. הקהל רוצה תכנים שמשפיעים. זה נותן לאנשים את התחושה שאפשר לעשות שינוי. בסופו של דבר הקהל הוא לא אדיש, מעוניין לשמוע על דברים בהיבט הפרקטי, במובן של הרווח האישי, החיסכון הכלכלי שיש בנושאים הירוקים. המסרים מאוד פרקטיים".

* ואיפה הערך המוסף למפרסמים?

"מפרסמים יכולים לעשות פרסום מסוג אחר. יש רווח תדמיתי ופיננסי לחברות שרוצות לבוא לידי ביטוי בתחנה שמאופיינת כירוקה. זה לא הספוט הקונבנציונלי, הצמצום הוא יתרון לבידול. יש גם המון מקום לשיתופי-פעולה".

לפני למעלה משנה, קבוצת "רדיו ללא הפסקה" - בבעלותם של אלי עזור, דודי ויסמן, אמנון דיק ועידו מור - נכנסה לנהל את התחנה שהשאיר גאידמק והיתה בתהליך פירוק. עד היום מול החברה המפורקת עומדות תביעות משפטיות של טאלנטים ששידרו בה וקיבלו סכומים גבוהים באופן ניכר מהמקובל ברדיו האזורי.

לאחר המכרז הקימה "רדיו ללא הפסקה" את התחנה מחדש כחברה נפרדת. עידו מור, כיום מנכ"ל AM:PM, משמש כיו"ר התחנה. אחד היועצים המשמעותיים לתחנה היום הוא מנהל גלגלצ לשעבר, אלדד קובלנץ.

* זו הפעם הרביעית שרדיו 99 עובר מיתוג מחדש מאז הקמתו. בניגוד לתחנות אזוריות אחרות הוא לא יכול ליהנות מקהל מאזינים קיים. זה לא פוגע בכם?

קרמרמן: "היסטורית התחנה היתה תחנה יציבה כשהיא היתה תחנת מוזיקה. השינוי היה אך ורק בתקופה של ארקדי גאידמק, כשהתחנה הפכה לתחנת דיבורים, ועכשיו אנחנו מביטים קדימה".

התחנה תחת ההנהלה החדשה היא בת חודש בלבד, ולכן מוקדם לדבר על רווחים. למרות זאת, קרמרמן משדרת ביטחון: "הרדיו הזה יהיה רווחי", היא אומרת.