המדריך לחובבי השופינג: מסביב לעולם בעקבות הסיילים לחג המולד

ממרקס אנד ספנסר ועד גאלרי לפאייט, "גלובס" משרטט את מפת המכירות הלוהטות שמביא איתו חג המולד במספר ערים בארה"ב ובאירופה - ובודק כמה יעלה לנו השופינג המוזל, לא כולל ההוצאות בדיוטי פרי

אנגליה

* מתי מתחילה המכירה? החיסולים האמיתיים מתחילים ב-26 בדצמבר, ומכאן ואילך המחירים רק יורדים. הבעיה כאן, כמו במקומות אחרים, היא שככל שהתאריכים חולפים - כך גם מתדלדלת הסחורה על המדפים.

* איפה לחפש את המציאות? רון שחף, מנכ"ל דיזנהויז, ממליץ על מספר יעדים אטרקטיביים למציאות: רשת החנויות NEXT, בה כל המוצרים מוזלים עם פתיחת המכירות ב-40% או יותר. הבריטים ממתינים משעה 6 בבוקר לפתיחת החנויות ומסתערים על המוצרים מיד עם הפתיחה. חשוב לשים לב לכך שברשת אין חדרי מדידה. לצד רשת זו מקיימות גם הרשתות המסורתיות מרקס אנד ספנסר, סלפרידג'ס, דבנהאמס ואחרות מכירות כסאח.

* מחירים ומועדים: בגוליבר מציעים טיסות ללונדון עם חברת מאלב (דרך בודפשט) ב-255 דולר. יציאות 7, 9, 14, 19, 20 , 21, 22 ו-26 לדצמבר, חזרות ב-6 ו-11 בינואר; עוד הם מציעים חבילת נופש ללונדון לחג המולד, הכוללת משחקי כדורגל ל-6 ימים ב-1,000 פאונד (יציאה ב-25.12 חזרה ב-30.12, כולל כרטיסים למשחקים ליברפול-וולברהמפטון, מנצ'סטר-וויגאן, טיסה ללונדון, מלון 3 כוכבים וכרטיס למשחקים).

איסתא מציעה חבילה הכוללת טיסה ושבוע בלונדון במלון מדרגת תיירות. מחיר: כ-800 דולר לאדם בחדר זוגי.

אלדין טרוול מציעה סיור לסצנה הלונדונית המקומית בליווי מעצב או סטייליסט. הסיור כולל את חנויות הבוטיק והאופנה ה"חמות" ביותר בלונדון, וכן ביקור בחנויות אינטימיות של מעצבי העל. מחיר: 1,000 שקל לאדם לסיור של 3 שעות.

צרפת

* מתי מתחילות המכירות? בימים הראשונים של ינואר, עם כ-30% הנחה. ההנחות הולכות ומעמיקות בכל שבוע, ומגיעות לעיתים גם ל-70%. המכירה הרשמית מסתיימת ב-21 בפברואר. בחלק מהתקופה החנויות פתוחות גם בימי א'.

* איפה לחפש את המציאות? לדברי שחף, עם תחילת עונת הסיילים יורידו רוב החנויות את המחירים. הכלבו המפורסם "גאלרי לאפייט", בו ניתן להשיג את מיטב המותגים היוקרתיים, יוריד את המחירים בכ-40%.

* מחירים ומועדים: איסתא משווקת חבילת סופשבוע לסיילים בפריז בינואר במחיר של 500 דולר, כולל טיסת שכר ו-3 לילות במלון מדרגת תיירות. טיסה בארקיע תעלה 380 דולר, וטיסה באל-על כ-570 דולר. גוליבר מציעה טיסות בתאריכי חג המולד וראש השנה האזרחית ב-222 אירו.

ספרד

* מתי מתחילה המכירה? הסיילים בספרד מתחילים ב-7 בינואר, אחרי חג המלכים. רק במדריד ובסביבתה מתחילים הסיילים ב-1 בינואר.

תקופת ההנחות נמשכת 3 חודשים. המכירות מתחילות בהנחה של 50%. תוך כשבועיים מתחיל הסיבוב השני של הנחות שמגיעות ל-70%.

* איפה לחפש את המציאות? אזורי הקניות בברצלונה פרושים ברחבי העיר, כאשר הציר המרכזי הוא שדרות לה רמבלס, שמובילות מנמל ברצלונה ועד כיכר פלסה קטלוניה, שסביבה מרוכזות חנויות אופנתיות כמו שאנל, ארמאני, קרטייר, מונט בלנק, זארה ומנגו.

שחף ממליץ לבדוק על חלונות הראווה האם מופיעות המילים rebajas בספרדית או rebaixes בקטלנית, כדי לזהות את החנויות שמשתתפות במכירה.

* מחירים ומועדים: גוליבר מציעה חבילת נופש לברצלונה לסילבסטר, למשך 4 ימים, ב-590 דולר (יציאה ב-31.12 וחזרה ב-3.1.2010). החבילה כוללת טיסה, לינה במלון בדרגת תיירות טובה, על בסיס לינה וארוחת בוקר והעברות למלון ובחזרה.

בדקה ה-90 מציעים חבילה של 3 לילות במלון בדרגת 3 כוכבים על בסיס לינה וארוחת בוקר במחיר 548 דולר.

ארקיע מציעה חבילה ל-3 לילות בכ-570 דולר. טיסה בלבד באל על תעלה 560 דולר.

ארצות-הברית

* מתי מתחילה המכירה? ניו-יורק וסביבתה ידועים בהיותם גן עדן לקונים. גן העדן הזה הולך ומשתבח מיד אחרי חג המולד. המכירות של אחרי החג מתחילות בדרך כלל ב-26 בדצמבר, כאשר ההנחות נעות בין 50% ל-85%.

* איפה לחפש מציאות? מלבד החנויות ובתי הכלבו בעיר עצמה, המציעים הנחות מפליגות, מתקיימת חגיגת המכירות גם באאוטלטים באזור, רובם בניו-ג'רזי הסמוכה לניו-יורק. הבולטים מביניהם:

- טנגר אאוטלט: מרכז קניות שנמצא מחוץ לעיר, כשעה וחצי נסיעה ממנהטן, ומציע קומפלקס של כמעט 200 חנויות מותגים ידועים, כמו בארני'ז, קנת קול, ניין ווסט, נאוטיקה, טומי הילפיגר וסאקס פיפת' אווניו.

- וודברי קומון: ממוקם מחוץ לניו-יורק, כשעה נסיעה ממנהטן, ומתאים למי שמעוניין להשקיע את כל זמנו בקניות. מדובר בקניון ענק המאגד למעלה מ-250 מותגים בינלאומיים יוקרתיים, המציעים בעונה זו של השנה הנחות של למעלה מ-50%. בוודברי ישנם מותגים כמו אדידס, בננה ריפבליק, דונה קארן, ג'ורגיו ארמאני, אן קליין, גוצ'י, סאקס פיפט אבניו ורבים אחרים, לצד חנויות ריהוט, תכשיטים, נעליים, בגדי ספורט, מזוודות ומתנות.

- Jersey Gardens: מרכז קניות הנמצא אמנם בניו-ג'רזי, אבל ניתן להגיע אליו ממנהטן בנסיעה שאורכת כ-30 דקות ברכב או באמצעות אוטובוס היוצא מ-Port Authority Bus Terminal, (קווים 111 ו-115). הקניון מציע למעלה מ-200 חנויות ומשתרע על שטח של יותר מ-120,000 מטרים רבועים, המציבים אותו בראש רשימת 10 הקניונים הגדולים בניו-ג'רזי. אפשר למצוא בו מותגים מפורסמים: גאפ, בננה ריפבליק, בנטון, סקצ'רס, אולד נייבי ועוד.

* מחירים ומועדים: באיסתא טיסה ישירה של אל-על ו-6 לילות בניו-יורק ליציאות ב-23,24.12, יעלו 1,300 דולר לאדם בחדר זוגי. בדקה ה-90 תעלה חבילה של טיסה ו-2 לילות במלון מדרגת 3 כוכבים כ-1,000 דולר לאדם בחדר זוגי. טיסה באל-על תעלה כ-975 דולר.

חברת אלדין טרוול מציעה סיור בחנויות מובחרות בוודברי קומון: סיור של 6 שעות במחיר 158 שקל לאדם, סיור קניות בנוליטה ובסוהו: סיור של שעתיים, במהלכו יינתנו הנחות במגוון חנויות, כיבוד בסגנון מקומי כולל: מדריך, שוברי הנחה לקניות, מפת האזור. החל מ-147 שקל לאדם.