לידיעת המשקיעים במכתשים אגן

צרת בכירים חצי נחמה: ירידת ערכה של המניה בבורסה, פגעה ביו"ר הרבה יותר

לפחות בתיאוריה, אופציות למניות, כאמצעי תגמול למנהלים בכירים, אמורות להניע אותם קדימה וליצור את המוטיבציה לסלול את דרך החברה להצלחה; אם היא מצליחה, מנייתה עולה ועימן גם האופציות שקיבלו. אם החברה נכשלת, מנייתה מידרדרת והאופציות מאבדות מערכן.

וזה מה שקורה בימים אלה בחברת האגרוכימיה מכתשים אגן , שנמנית עם קבוצת אי.די.בי.

מאז שנכנס אברהם ביגר לתפקידו כמנכ"ל וכיושב ראש, לא מצליחה מכתשים אגן להתמודד עם אילוצי הטבע ועם משבר האשראי. הכנסות החברה מידרדרות כבר שני רבעונים ברציפות, וברבעון השלישי של השנה - שעליו דיווחה בשבוע שעבר - היא רשמה הפסד נקי כבד של 66 מיליון שקלים.

לא פלא, אפוא, שמניית מכתשים אגן איבדה בשנתיים האחרונות 41% משווייה והוציאה את האופציות שניתנו לביגר הרחק "מחוץ לכסף". לביגר הוקצו שתי חבילות של האופציות. הראשונה, שניתנה לו עם כניסתו לתפקיד לפני כשלוש שנים, כללה 2.7 מיליון אופציות לפי מחיר מימוש של 21.61 שקלים, ואילו השנייה כללה 900 אלף אופציות לפי מחיר מימוש של 34.43 שקלים.

מניית מכתשים אגן נסחרת כיום לפי מחיר של 18.01 שקלים (נכון ליום שני האחרון), כך שמלבד ציבור המשקיעים, המפסיד הגדול מהידרדרות החברה הוא לא אחר מאשר ביגר.

האופציות שקיבל שוות היום פחות מקליפת השום, ורק אם ישכיל לנהל את החברה נכון - יד ביד עם המנכ"ל הנכנס ארז ויגודמן - ייתכן שירוויח משהו מהררי האופציות שקיבל. עם זאת, אין צורך לדאוג לכיסו של ביגר. בימיו כיו"ר שופרסל (עוד חברה הנמנית עם קבוצת אי.די.בי) הוא עשה לא מעט לביתו, וכך גם בימים שבהם כיהן כמנכ"ל בנק כללי.