ביגר לוטש עיניים לכיוונים אחרים: מגשש בשוק החיתום

יו"ר מכתשים אגן התעניין ברכישת מניות לידר שוקי הון, וביקש לחבור למנכ"ל החברה, דני ברק, במכרז לרכישת השליטה בלידר השקעות ■ לאילו אנשי עסקים הוא עשוי לחבור ומיהן החברות על הכוונת?

אולי זה הטרנד המתמשך של מכירת בתי השקעות לגופים ואנשים מתחומים אחרים, אולי זו ההתעוררות בשוק הנפקות האג"ח בעת האחרונה, מה שבטוח הוא שאברהם ביגר בוחן אפשרויות להשקיע בחברת חיתום. ל"גלובס" נודע כי ביגר, המשמש כיו"ר מכתשים אגן מקבוצת IDB, ביקש לחבור לדני ברק, מנכ"ל לידר שוקי הון, במכרז לרכישת השליטה בלידר השקעות, לצידו של רוני שטרנבך, בעל השליטה ויו"ר עילדב השקעות (בעלת השליטה בחברת הציוד הרפואי מדטכניקה ).

"אין שום דבר כרגע על הפרק", מסר היום ביגר בתגובה. בסופו של דבר, העסקה המשותפת עם ברק לא צלחה, ובכל מקרה בשליטה בלידר השקעות זכתה לבסוף קרן ATE של איש העסקים דן דוד, המנוהלת על ידי צחי אפלויג. יחד עם זאת, בשל רצונו של ביגר להיכנס להשקעה בתחום, לא מן הנמנע כי ימשיך בניסיונותיו בכיוונים אחרים.

ביגר משמש כיום כיו"ר פעיל ביצרנית חומרי ההדברה מכתשים אגן, ולאחרונה הוזכר שמו כמועמד לתפקיד יו"ר אל על, אך לבסוף נשאר היו"ר הנוכחי, עמיקם כהן, בתפקידו. בכל מקרה, לאחר מינויו של ארז ויגודמן למנכ"ל מכתשים אגן תחתיו, סביר להניח כי נותר בידיו של ביגר זמן שמאפשר לו ללטוש עיניים גם לכיוונים אחרים.

כך למשל, ייתכן שירצה לחבור לקרן ATE, למרות שככל הידוע לא חסרים לה משאבים כספיים. תמורת המחיר המתאים, גם אפלויג עשוי להתרצות ולהכניס משקיע שיכול לתרום לעסקי לידר השקעות. ביגר בעל ניסיון רב ורשת קשרים ענפה בשוק ההון, והוא גם בעל ניסיון פיננסי מתקופתו כמנכ"ל בנק כללי, לימים אינווסטק וכיום יו-בנק.

אפשרות נוספת היא שביגר ינסה לחבור לשטרנבך, שבינתיים פנה לכיוונים אחרים. שטרנבך רצה לפני כמה חודשים לרכוש את מניותיו של יואב קפלן בחברת חיתום אחרת - פועלים אי.בי.אי, ומשלא נענה, רכש מניות בשוק והפך לבעל עניין בחברת החיתום.

קפלן מכר את מניותיו (8.5%) לבעל השליטה, בית ההשקעות אי.בי.אי, תמורת כ-15 מליון שקל. הערכות הן כי שטרנבך לא רכש את מניות קפלן, לאחר שלא הצליח להגיע להסכמות על המחיר עם שאר בעלי המניות הגדולים.

ביגר הגיע למכתשים אגן לפני כשלוש שנים, זמן קצר לאחר שאי.די.בי, שבשליטת נוחי דנקנר, רכשה את כור, החברה האם של מכתשים אגן. בעבר שימש כיו"ר שופרסל מקבוצת אי.די.בי וכמנכ"ל פז, תחת צדיק בינו, עמו רכש בעבר את הבעלות ביצרנית אריזות הפח קניאל. לפני יותר משנה מכר ביגר את מניותיו בקניאל תמורת 27 מליון שקל.