הבור של התאחדות הכדורגל האנגלית: 106 מיליון ליש"ט

זה הסכום אותו תצטרך ה-FA לגייס; 70 מיליון ליש"ט בטווח המיידי, עבור זכויות השידור האבודות של סטנטה לגביע האנגלי, ועוד 36 מיליון עבור חסויות למפעל החל מ-2010, לאחר ש-E.ON לא תחדש את ההסכם שלה

חברת האנרגיה הגרמנית E.ON, שנותנת חסות לגביע האנגלי בכדורגל מאז 2006, הודיעה כי לא תמשיך את הסכם החסות שלה עם המפעל, שיסתיים בתום העונה הנוכחית. החברה שילמה להתאחדות הכדורגל האנגלית 9 מיליון ליש"ט בשנה עבור ההסכם.

מדובר במכה נוספת עבור ההתאחדות האנגלית, שעדיין לא הצליחה למצוא גוף שידור שימלא את החלל שהותירה אחריה סטנטה, תחנת הפיי האירית שפשטה את הרגל, והיתה אמורה לשדר העונה את משחקי הגביע האנגלי ומשחקי הבית של נבחרת אנגליה עבור 70 מיליון ליש"ט לעונה.

המשמעות של העניין הוא שהתאחדות הכדורגל האנגלית ניצבת בפני בור של 106 מיליון ליש"ט - 70 מיליון בטווח המיידי, ועוד 36 מיליון ליש"ט עליהם בנו כחסות לגביע האנגלי מ-E.ON בין 2010 ל-2014. לגבי זכויות השידור, מתנהל כרגע מו"מ עם ESPN, שמנסה לרכוש את הזכויות במחיר נמוך משמעותית ביחס להסכם הקודם. התחנה האמריקנית כבר רכשה את זכויות השידור של הפרמיירליג שהיו שייכות לסטנטה, ואתמול (ג') גם הודיעה כי קנתה מאופ"א את זכויות השידור בבריטניה של הליגה האירופית לשלוש שנים.

לגבי החסויות, גורמים בהתאחדות האנגלית אמרו ל"דיילי טלגרף" כי להערכתם היקף הספונסרשיפ לגביע בין 2010 ל-2014 יהיה גבוה יותר מזה שנרשם בין 2006 ל-2010. על-פי הדיווח, קרלסברג ונשיונל אקספרס כבר החליטו לחדש את ההסכמים שלהן עם ההתאחדות, שמצפה לגייס כ-5 מיליון ליש"ט לעונה מספונסרית מתחום ההימורים.