אחרי עולם המוזיקה: שיטת "שלם כפי יכולתך" מגיעה גם לכדורגל

בשנת 2007 להקת רדיוהד מכרה את האלבום שלה בשיטה ייחודית: גבתה תשלום לפי כמות השירים המבוקשת על-ידי הצרכן ■ כעת FC יונייטד מוכרת מנויים למשחקיה באותה דרך

להקת רדיוהד טילטלה את תעשיית המוזיקה לפני שנתיים כשבחרה למכור את אלבומה "In Rainbows" בשיטה מיוחדת: "שלם כפי יכולתך". איך זה עבד? מי שרצה להוריד את האלבום המלא שילם מחיר מלא, מי שרצה רק מחצית מהשירים זכה להנחה של 50%, וכן הלאה.

המודל העסקי הזה הצליח בעולם המוזיקה, וכעת, כך מדווח "הגרדיאן", הוא הגיע גם לכדורגל: FC יונייטד, קבוצת האוהדים של מנצ'סטר יונייטד שמשחקת בליגה השישית בחשיבותה באנגליה, גייסה כבר 125 אלף ליש"ט בשיטה הזו שבאמצעותה היא מוכרת מנויים לעונה הקרובה. מי שמשלם יותר - יקבל כניסה לכמות גדולה יותר של משחקים. יותר מ-1,000 מנויים כבר נמכרו לעונה הקרובה, ובכך חצתה יונייטד את השיא שלה בתחום זה שנרשם בעונה החולפת.

אגב, גם יוצרי משחק המחשב Championship Manager ישווקו את יצירתם בשיטה דומה: מהיום ועד ה-11 בספטמבר יימכר המשחק במחיר התחלתי של פני אחד בלבד (ו-2.50 ליש"ט דמי ניהול). ההבדל העיקרי כאן לעומת המקרה של FC יונייטד ולהקת רדיוהד הוא שעבור התשלום הזעום הזה, יוכל כל אדם לרכוש את המשחק המלא.