האם הסתיים הראלי על הליש"ט ?

[לאתר המט"ח] לדעת אנליסטים במחלקת המחקר של BNP פריבה הראלי על הליש"ט הסתיים ■ קובעי המדיניות הכלכלית בבריטניה הודיעו בתחילת אוגוסט כי המשבר הכלכלי הינו עמוק משציפו והעלו את כמות רכישות האג"ח הממשלתיות שלהם ב-40% ל-290 מיליארד דולר

על פי סוכנות הנתונים בלומברג, הראלי בליש"ט שהשוק חווה בחמשת החודשים האחרונים עומד להסתיים. הבהלה שקמה בבריטניה עם פרסום נתוני התמ"ג המאכזבים, הביאה את הבנק המרכזי באנגליה להודיע על תחילת הזרמת כסף לשוק, מה שבלם את הראלי הארוך ביותר ב-24 השנים האחרונות.

הזינוק של 23.5% בליש"ט ממארס ועד אוגוסט העלה את הציפיות, כי הנכסים הפיננסים בבריטניה יתקנו את הירידות ויעזרו למשק לצאת מהמשבר הקשה ביותר שידעה הממלכה הבריטית ב-60 השנה האחרונות. אך העליה הסתיימה בתחילת אוגוסט כאשר הודיעו קובעי המדיניות הכלכלית כי המשבר הכלכלי הינו עמוק משציפו ולכן הם מעלים את כמות רכישות האג"ח הממשלתיות שלהם ב-40% ל-290 מיליארד דולר.

הליש"ט נופלת כעת ב-1.3% ל-1.6288 דולר לליש"ט

שישה ימים לאחר מכן, נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), העריך כי האינפלציה תרד אל מתחת ליעד של קובעי המדיניות, מה שמחזק את האפשרות שקינג ישאיר את הריבית על כנה, לפחות בטווח הקצר. הריבית של הבנק המרכזי של אנגליה עומדת על 0.5%.

הליש"ט רשמה ירידה של 2.6% אחוז ונקבעה על 1.6543 דולר בסוף השבוע החולף. ירידה זו הייתה אחת הירידות החדות בערך מטבע כלשהו, כאשר רק 3 מתוך 176 מטבעות אחרים רשמו ירידה חדה יותר מהליש"ט.

בבנק BNP פריבה צופים ירידה נוספת של 9.3% לרמת ה-1.5 דולר לליש"ט במשך 12 החודשים הבאים, ובבנק היפני מיצובישי UFJ ציינו כי הליש"ט קרובה לנקודת השפל שלה.

"השוק 'סופר-דובי' על המטבע הבריטי" ציינו בבנק הצרפתי BNP פריבה. "הבנק הוכיח שהוא לא יכול להרשות לעצמו מטבע חזק".

פעולות כנגד הליש"ט מבוצעות בין היתר על ידי ראש ממשלת בריטניה, גורדון בראון, אשר מנסה להפיח רוח חדשה במשק האנגלי ולעודד צמיחה על ידי הגדלת ההלוואות והגרעון הפרטי, ועל ידי הדפסת כסף. הממשלה הבריטית דיווחה כי בכוונתה להזרים לשוק 220 מיליארד דולר נוספים באג"ח ממשלתיות, עד מארס 2010, מה שעלול להביא להורדת אופק דירוג האשראי שלה שעומד כרגע על AAA ובכך להבריח משקיעים רבים.

[לטבלת שערי חליפין]