הפרמיירליג לא לעשירים בלבד

במטרה להגדיל את כמות הצופים, ליגת הכדורגל האנגלית תשנה את שיטת מכירת זכויות השידור העולמיות שלה בשווקים מתפתחים: תמכור אותן לערוצים בעלי החשיפה הכי גבוהה, ולא בהכרח לערוצים שיישלמו הכי הרבה

הפרמיירליג תתחיל לקדם בשבועות הקרובים תוכנית לפיה תשנה את שיטת מכירת זכויות השידור שלה בשווקים מתפתחים, דוגמת סין, הודו ואפריקה. לפי "הגרדיאן" תנסה הליגה למכור את הזכויות לא בהכרח לערוצי הטלוויזיה שישלמו את הסכומים הגבוהים יותר, אלא דווקא לאלו שיקבלו את החשיפה הכי גבוהה.

המטרה היא להגדיל את החשיפה של צופים למשחקי הפרמיירליג, והיא באה בשל טעות שעשתה הליגה במכרז האחרון עם סין: הזכויות נמכרו לערוץ הפיי-פר-ויו WinTV שמגיע לכמות בתי אב מזערית במדינה בעקבות המחירים אותם הוא גובה. הפעם צפויה הפרמיירליג לנסות ולהגיע להסכם עם CCTV, הערוץ הממלכתי של סין, שמחזיק בזכויות שידור רבות של ספורט מהעולם, בין היתר של ליגת ה-NBA וגם של הבונדסליגה הגרמנית. אגב, הבונדסליגה היא ליגת הכדורגל בעלת שיעור החשיפה הגבוה ביותר בסין.

הפרמיירליג הפכה בעשור האחרון לליגת הכדורגל הפופולרית בעולם וכיום היא נחשפת לכ-662 מיליון בתי אב ב-211 מדינות ברחבי הגלובוס. זכויות השידור העולמיות שלה נמכרו במכרז האחרון ב-625 מיליון ליש"ט לשלוש שנים, סכום שלמרות הרפורמה המוצעת צפוי לעלות בהסכם הבא שייכנס לתוקף ב-2010.