פשרה: שפילד יונייטד תפוצה על-ידי ווסטהאם ב-25 מיליון ליש"ט

בעקבות פרשת שיתופו הלא חוקי של קרלוס טבז בווסטהאם בעונת 2006/07, שהוביל בעקיפין לירידה של שפילד לליגת המשנה ; המועדון טען כי בעקבות הירידה הוא איבד הכנסות של כ-30 מיליון ליש"ט

ווסטהאם הגיעה להסדר פשרה עם שפילד יונייטד בנוגע לפרשיית קרלוס טבז ותשלם לה 25 מיליון ליש"ט. כך מפרסם היום (א') "האובזרבר" הבריטי.

כזכור, טענה שפילד כי נגרמו לה נזקים כלכליים כבדים בעקבות שיתופו של הארגנטינאי במדי הפטישים בעונת 2006/07, והגישה תביעה נגד מועדון הכדורגל הלונדוני באמצעות בית משפט עצמאי. השערים שכבש החלוץ הובילו בעקיפין לירידת ליגה של שפילד, בעוד ווסטהאם, שרשמה את טבז לליגה למרות שכלל לא החזיקה באופן חוקי בכרטיס השחקן שלו, נשארה בסופו של דבר בפרמיירליג.

בשפילד טענו לאובדן הכנסה שנגרם למועדון בעקבות ירידת הליגה, והעריכו אותו ב-30 מיליון ליש"ט, כאשר ההכנסות העתידיות מזכויות שידור מהוות מרכיב עיקרי בתחשיב. בסופו של דבר הגיעו הצדדים להבנות לפיהן תשלם ווסטהאם לשפילד 10 מיליון ליש"ט במזומן, ועוד 15 מיליון ליש"ט בפריסה לחמש שנים.

ב"אובזרבר" מציינים היום כי ווסטהאם עשויה להימכר בקרוב, לאחר שקבוצת אנשי עסקים אנגלית נכנסה למו"מ על רכישתה תמורת כ-100 מיליון ליש"ט. לפי השבועון, יעניקו הרוכשים למאמן ג'יאפרנקו זולה תקציב רכש של 30 מיליון ליש"ט וימחקו את חובות הקבוצה, שמוערכים כיום ב-50 מיליון ליש"ט.