רומן אברמוביץ' מעוניין למכור את צ'לסי לרוכשים מהמפרץ הפרסי

ה"סאנדיי טיימס" מדווח כי נציגי האוליגרך נפגשו בין היתר עם משפחת המלוכה הסעודית, במטרה לקדם את מכירת הקבוצה האנגלית בסכום של כ-800 מיליון ליש"ט ; השקעתו הכוללת במועדון מוערכת ביותר מ-600 מיליון ליש"ט

רומן אברמוביץ', הבעלים של קבוצת הכדורגל האנגלית צ'לסי, מעוניין למכור את המועדון והחל לחפש רוכשים פוטנציאליים במפרץ הפרסי. כך מפרסם היום (א') "הסאנדיי טיימס".

לפי הדיווח, נציגיו של האוליגרך ביקרו בערב הסעודית ובדובאי כדי לבדוק האם קיימות אופציות למכירת המועדון. בין היתר, נפגשו הנציגים עם משפחת המלוכה הסעודית. עם זאת, דובר מטעם צ'לסי הכחיש את הידיעה: "זה שטויות. אברמוביץ' לא מעוניין למכור את הקבוצה".

במידה והעסקה תצא לפועל, תהפוך צ'לסי לקבוצת הפרמיירליג השנייה שנרכשת על-ידי משקיעים מהמפרץ הפרסי. כזכור, מנצ'סטר סיטי נרכשה בתחילת השנה על-ידי גוף ההשקעות של שליטי אבו-דאבי (ADUG) בתמורה ל-200 מיליון ליש"ט.

לפי הערכות, אברמוביץ' ידרוש כ-800 מיליון ליש"ט מהרוכשים הפוטנציאליים. הרוסי רכש את צ'לסי ב-2003 עבור 60 מיליון ליש"ט, מחק את חוב המועדון שעמד אז על 80 מיליון ליש"ט, ומאז הלווה לקבוצה לפחות 500 מיליון ליש"ט מכיסו הפרטי.

לפי הערכת ה"סאנדיי טיימס", הונו של אברמוביץ' הצטמק לאחרונה מ-11.7 מיליארד ליש"ט ל-8.7 מיליארד ליש"ט בלבד. בעקבות המצב, החל אברמוביץ' בשורה של קיצוצים בצ'לסי. בין היתר, הוא לא העניק למאמן הקבוצה, פיליפה סקולארי, תקציב לרכישת שחקנים בחלון ההעברות הנוכחי, השחקנים אולצו לשלם על ארוחות הצהריים שלהם במועדון ואת שכר הדירה שלהם, ובנוסף פיטר אברמוביץ' 15 מתוך 25 הסקאוטרים של המועדון.

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט