בפרמיירליג שוקלים: הקמת רשת ערוצי טלוויזיה פרטית החל מ-2010

בעקבות המשבר הכלכלי, בליגת הכדורגל האנגלית חוששים כי לא יצליחו לגייס בהסכם זכויות השידור הבא סכומים זהים לאלו שבהסכם הנוכחי (2.7 מיליארד ליש"ט ל-3 עונות) ; הפתרון: שיווק עצמאי של השידורים

בפרמיירליג שוקלים להקים רשת ערוצי טלווויזיה פרטית ולרכז בה את כל שידורי הליגה האנגלית החל מ-2010, כך מדווח היום (ד') "האינדפנדנט". זאת בעקבות החשש כי במכרז הבא על זכויות השידור, לא תצליח הליגה לגייס את הסכומים אותם היא מקבלת בהסכם הקיים.

לפי ההסכם הנוכחי, שהתחיל בעונה הקודמת ויסתיים בסוף עונת 2009/10, הפרמיירליג מקבלת סך של 2.7 מיליארד ליש"ט עבור זכויות השידור, מהם 1.7 מיליארד בבריטניה בלבד. בשבוע הבא ייפתח מעשית המכרז עבור עונות 2010/11 - 2012/13, והמשבר הכלכלי הגדול מעלה ספקות באשר לגובה הסכומים אותם יציעו הפעם Sky ו-Setanta, הרשתות המשדרות באי הבריטי את המשחקים.

לפי מחקרים שנערכו בשוק הטלוויזיה האנגלי, יש לפחות חמישה מיליון תושבים במדינה שמוכנים לשלם 200 ליש"ט בשנה עבור שידורי הפרמיירליג (16.5 ליש"ט לחודש), שזהו סכום זול יותר ממרבית החבילות שניתן כיום לרכוש לצפייה בפרמיירליג. כמות נרשמים כזאת לרשת הפרטית תוכל להכניס לפרמיירליג סכום בסיס של מיליארד ליש"ט בשנה, וזאת לעומת 556 מיליון ליש"ט בשנה אותם כרגע מקבלת הליגה מ-Sky ו-Setanta.

למרות זאת, גורמים בתעשייה העריכו כי בסופו של דבר יסכימו ערוצי הטלוויזיה באנגליה לשלם מחירים דומים לאלו שבהסכם הנוכחי: "הערוצים שיש להם כדורגל יירצו לשמור עליו. אלו שאין להם כדורגל, רוצים נואשות לרכוש כדורגל. הכדורגל נשאר חשוב למודל הכלכלי של כל רשתות הטלוויזיה".

הירשם לניוזלטר והתראות ספורט