ממשלת הצללים מקריית-ארבע

שראשי יש"ע ימחו כמה שהם רוצים על מתן הסיוע לרשות. מכאן ועד לקריאות תיגר על סמכות הממשלה - הדרך ארוכה

בשבוע שעבר שמענו את ראשי מועצת יש"ע מודיעים שהם יאיישו את אותם מחסומים בגדה המערבית שצה"ל יסיר על-פי הוראת הממשלה.

אמש שמענו קריאה פומבית של רבנים, ובראשם הרב הראשי של קריית ארבע, לשבש ולסכל את מסירת השריוניות וכלי נשק אחרים לרשות הפלשתינית, שעליהם הורתה הממשלה.

לישראל אינטרס עמוק במתן הקלות לתושבי הגדה המערבית ובחיזוק הרשות הפלשתינית ומנגנוני הביטחון שלה, אל מול תנועת החמאס הטרוריסטית שתפסה בדרכי אלימות את השליטה ברצועת עזה ומפעילה משם ירי בלתי פוסק של רקטות על ישראל.

על רקע המשא ומתן המדיני עם הרשות הפלשתינית, ועקב חשש מהותי שללא התקדמות בתהליך זה גם הגדה המערבית עלולה ליפול כפרי בשל לידיה של תנועת החמאס, החליטה הממשלה לבצע מחוות כלפי הרשות על ידי הסרת מספר מחסומים בגדה (על מנת להקל על האוכלוסייה האזרחית) וכן לחזק את הרשות בתחום הביטחוני על ידי אספקת שריוניות וכלי נשק אחרים. זו סמכותה וזו אחריותה של הממשלה.

עם ישראל מצפה, ובצדק, שהרשות תילחם בטרור ותעשה הכל על מנת לגדוע אותו מיסודו. על מנת להגשים מטרה זו חייבת ממשלת ישראל לפעול במישור הכלכלי כמו גם במישור הביטחוני, שכן אין לצפות שהרשות תביס את הטרור עם מקלות. מי שחפץ בחזון שתי מדינות לשני עמים, והמדובר ברוב מוחץ, חייב להכיר בכך שלישראל אינטרס עליון בעצמאותה ובחיזוקה של הרשות הפלשתינית. להבדיל, מי שחפץ במדינה דו-לאומית מהים ועד לירדן, הוא מיעוט קולני שיחליש את הרשות ויתנחל בכל רחבי ארץ ישראל.

דברי ראשי מועצת יש"ע הינם מיותרים ומדאיגים, אבל הקריאה הפומבית של הרב הראשי של קריית ארבע ורבנים אחרים מהווה מרד גלוי וקריאת תיגר מסוכנת על סמכות הממשלה.

מעניין מה הם היו אומרים ועושים אם למשל ראשי תנועת שלום עכשיו היו מעזים לקרוא למפקדי צה"ל וחייליו שלא לאייש את המחסומים בגדה, או אם הם היו מרשים לעצמם לקרוא לצה"ל שלא לשמור על מאחזים בלתי חוקיים, הרי הם היו הופכים עולמות, ובצדק.

צה"ל וכוחות הביטחון סרים למרות הממשלה - ולמרותה בלבד. זכותם של ראשי מועצת יש"ע כמו גם של רבניה להפגין ולמחות בכל דרך חוקית. זו זכות יסוד של כל אזרח, ואולם מכאן ועד לקריאות תיגר על סמכות הממשלה והנועדות לסכל ולשבש את החלטותיה - הדרך עוד ארוכה.

דומה שהפעם נחצו כל הגבולות (תרתי משמע) ועל היועץ המשפטי לממשלה לומר את דברו במעשה של ממש ולא להסתפק בדבר תוכחה, שכן הדבר בנפשנו. לישראל יש רק ממשלה אחת והיא בלבד מופקדת על האינטרסים הביטחוניים והמדיניים של ישראל, היא ולא "ממשלת הצללים מקרית ארבע".

הכותב הוא עו"ד, העומד בראש משרד עוה"ד כספי ושות'