שטראוס-עלית תשלם קנס של 5 מיליון שקל במסגרת צו מוסכם בפרשת קדבורי

זהו הסכום הגבוה ביותר ששילמה חברה בהסדר עם רשות ההגבלים העסקיים; עם זאת, מדובר ב-4% בלבד מרווחי שטראוס-עלית ב-2005

שטראוס-עלית והממונה על ההגבלים העסקיים, רונית קן, חתמו על צו מוסכם בעקבות פרשת קדבורי, במסגרתו תשלם שטראוס-עלית קנס של 5 מיליון שקל.

זהו הסכום הגבוה ביותר עד כה ששילמה חברה בודדת, במסגרת צווים מוסכמים שהושגו עם רשות ההגבלים העסקיים. למרות זאת מדובר ב-4% בלבד מרווחיה בשלושת הרבעונים הראשונים ב-2005 - 128.2 מיליון שקל.

שטראוס-עלית ניסתה לדחוק את רגליה של יבואנית חברת השוקולד קדבורי, כרמית, שביקשה להחדיר את מוצרי קדבורי לארץ. כתוצאה מפעולתה של שטראוס-עלית, נכשל מהלך החדרת המוצרים.

מחלקת החקירות של רשות ההגבלים, ניהלה חקירה נגד שטראוס-עלית וראשיה, שבסופם ביקש הממונה על ההגבלים העסקיים לשעבר, דרור שטרום, להגיש כתב אישום נגד שטראוס-עלית וראשיה. בעקבות שימוע שנערך להם, הוחלט על צו מוסכם כתחליף לכתב אישום.

במסגרת הצו המוסכם תתחייב שטראוס-עלית שלא לנקוט סנקציות שמשמעותם דחיקת רגליהם של סיטונאים מהשוק. לגבי קמעונאים, מתחייבת שטראוס-עלית, לא לפגוע בהנחות הניתנות להם ולא להרע תנאי מסחר בגין רכישת מוצרים מתחרים, או בגין מיקומו של המוצר המתחרה על המדף.

על הצו המוסכם חתומים גם שלושה מנהלים בשטראוס-עלית: המנכ"ל, גיורא בר-דעה; מנהל המכירות והלוגיסטיקה, מתניה שוורץ; ומנהל השוק הפרטי, עירד יובל. החתימתם על הצו, היא התחייבות אישית לגבי המוסכם בו, כפי שדרשה קן.

הרשות להגבלים עסקיים מסרה, כי גובה הקנס נובע מהרגישות הרבה שהאי מייחסת להתנהגותו של מונופול, בשעה שנכנסת תחרות חדשה לשוק בו הוא מהווה גורם דומיננטי.

את המו"מ מטעם רשות ההגבלים העסקיים הובילה היועצת המשפטית היוצאת של רשות ההגבלים, עו"ד מיכל הלפרין; מטעם שטראוס-עלית הובילו את המו"מ עורכי הדין, דן שיינמן, נוית נגב, וניב זקלר; עו"ד דוד ליבאי ייצג את אחד המנהלים.