גלובס - עיתון העסקים של ישראלאתר נגיש

IATA

איגוד התעופה הבינלאומי

עוד כתבות

אידו ג׳ינו, מייסד ומנכ''ל RAPID / צילום: RAPID

ביאט"א מאמינים בממשק של ראפיד

איגוד התחבורה האווירית הגדול בעולם יאט"א והיוניקורן הישראלי ראפיד משיקים פלטפורמה שתאפשר למפתחים מתעשיית התעופה לפתח ולשתף נתונים על הענף • "השותפות הזו תעצים סטארט-אפים בתחום הנסיעות, שיוכלו ליצור חוויות דיגיטליות חדשות, המשפרות ומייעלות את חווית הנסיעה", מסביר אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד ראפיד • אירועים ומינויים

מטוסים של Southwest Airlines, מהחברות הגדולות בארה''ב / צילום: Associated Press, Ross D. Franklin

הדקו חגורות: מניות תעשיית התעופה מחממות מנועים אחרי קיפאון הקורונה

שנתיים וחצי מהתפשטות הקורונה בכל רחבי העולם, ושוק התעופה ממריא מחדש, עם נתוני שיא שנוסקים אפילו מעבר לשנים שלפני פרוץ המגפה • מה הופך את התחום למוקד משיכה למשקיעים למרות התנודתיות והאי ודאות הגלומות בו, ואילו מניות מעניינות להשקעה

מארי אואנס־תומסן / צילום: יאט''א

"החברות לא נערכו": יותר מ-5,000 טיסות בוטלו ביומיים

משבר הטיסות העולמי הולך ומחריף, ונמלי תעופה בכל העולם קורסים תחת העומס • בכנס של ארגון התעופה העולמי יאטא הציגו שיפור בתוצאות הכספיות של חברות התעופה מאז הקורונה, אבל ברקע מחירי הדלק מזנקים, ולמחסור האדיר בכוח אדם לא נמצא פתרון • הכאוס בתעופה, פרויקט מיוחד 

קרסטן שפור. ''הכאוס שאנחנו רואים מדי יום מוביל לתסכול'' / צילום: Associated Press, Matthias Schrader

אפילו מנכ"ל לופטהנזה לא מצא טיסה לסינגפור: "יש כאוס שמוביל לתסכול"

כמי שעומד בראש אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, קרסטן שפור מכיר היטב את הכאוס בענף, וכבר מכין את עצמו ל"הרבה התנצלויות שנידרש לתת הקיץ ללקוחות" • בשיחה עם גלובס הוא קורא לממשלות להתערב בנושא העובדים, ומעריך שמחיר הדלק עוד לא הגיע לשיאו

מטוס אל על. חברות תעופה צריכות לנקוט בעמדה ברורה שכוללת אפס סובלנות לאלימות בכל מובן / צילום: דני שדה

כשהרשימה השחורה כבר לא מספיקה: האם אל על תתחיל לתבוע נוסעים אלימים?

אחרי שני מקרים השבוע בהם אל על נאלצה להסיט טיסות ממסלולן ולבצע נחיתות חירום בגלל נוסעים שהתפרעו, נשאלת השאלה האם אל על תאמץ גישה חדשה ותתממודד בזירה המשפטית מול הנוסעים שמרגישים שהכול מותר להם

קבוצת תיירים בירושלים. סוכנים מחו''ל אומרים כי לא יוכלו לגבש תוכניות לשלוח לישראל תיירים ב־2022 / צילום: Shutterstock

הוויה דולורוזה של התיירות הנכנסת: בענף מודאגים מהמתווה החדש

בקרב שבין משרד התיירות, שתפקידו לדחוף לכניסת תיירים לארץ, לבין משרד הבריאות שרואה בהם סיכון לתחלואה - ידו של האחרון על העליונה • "התחושה היא שישראל ויתרה על התיירים", אומרים גורמים בענף • גם בארגון התעופה העולמי יאטא סבורים כי מדינות אמורות לפעול במתווה אחיד ופשוט

נמל התעופה היתרו בלונדון. חברות התעופה מוחות על ייקור של 90% במס שהוא גובה מהן / צילום: Shutterstock

החשבון שמגישות חברות התעופה למגפת הקורונה: 200 מיליארד דולר הפסד

שלוש שנים קשות עברו על ענף התעופה, וגלגל ההצלה שלהן נמצא בידי הממשלות - זו המסקנה שעלתה מהכנס השנתי של הענף שמתקיים כעת בבוסטון • אחרי שהעניקו תמיכה כספית בהיקף כולל של 110 מיליארד דולר, כעת מצופה מהן לתת הקלות במדיניות הכניסה לתיירים

מנכ''ל קבוצת לופטהנזה קרסטן שפור / צילום: מיכל רז חיימוביץ

מנכ"ל לופטהנזה בכנס התעופה בבוסטון: "המחירים יהיו חייבים לעלות"

"המחירים בענף תלויים תמיד בביקוש, ובתקופה הנוכחית גם בהיקף החובות של החברות" - כך אמר מנכ"ל קבוצת לופטהנזה קרסטן שפור בכנס התעופה הבינלאומי של ארגון התעופה יאט"א בבוסטון • מנכ"לי לופטהנזה, דלתא וקוריאן אייר מדברים על מחירי הטיסות שצפויים לעלות, על התחסנות העובדים ועל תחום הקיימות והסביבה

מגדלי התאומים בוערים לאחר פגיעת מטוס 175 החטוף במגדל הדרומי / צילום: Reuters

20 שנה לאירועי ה-9.11: המספרים של התעופה והתובנות שיושמו

אסון התאומים בשנת 2001 גרם לטלטלה חסרת תקדים ששינתה את פני ענף התעופה, הביא להפסדים עצומים לעוסקים בענף והכניס נהלי ביטחון שנשארו עד היום • לציון שני העשורים שחלפו מאז, ארגון התעופה העולמי יאט"א פרסם את המספרים שמאחורי המשבר התעופתי שהתחולל לפני 20 שנה

נוסעים נכנסים לנתב"ג

עולם התיירות בצל המגפה: תפסיקו להיבהל ותתחילו לנהל

בעולם השכילו לאמץ מדיניות לתיירות בטוחה ומוסדרת, הגיע הזמן שגם אצלנו יפעלו בכיוון

וילי וולש / צילום: יאט"א

מנכ"ל חדש לארגון התעופה העולמי IATA: וילי וולש

וולש, שיחליף את אלכסנדר דה ז'וניאק, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת אחרי שנה קשה לענף התעופה על רקע מגפת הקורונה

אולם הכניסה בנתב"ג / צילום: מיכל רז-חיימוביץ, גלובס

טיסה לאחור: "יחלפו 4-5 שנים עד שענף התעופה יחזור למספרים של 2019"

אל הסיכום הקודר של ענף התעופה והתיירות בשנת 2020, מצטרפת כעת התחזית לעתיד, ונראה כי בשלב הזה גם היא מעורפלת • מומחה התעופה אנדי ריקובר: "גם לאחר שהתחלואה תרד ואמון הטסים יעלה, הסוגיה הכלכלית תישאר פתוחה"

נתב"ג בימי קורונה / צילום: כדיה לוי, גלובס

הפסד של 118.5 מיליארד דולר ב-2020: זו התחזית הקודרת של יאט"א לענף התעופה

את ההפסדים הצפויים להימשך ב-2021 מעריכים בארגון התעופה העולמי בהיקף של 38.7 מיליארד דולר - יותר מפי 2 מההערכות הקודמות שפרסם הארגון בחודש יוני • לפי הערכות הארגון, רק ב-2024 יחזרו המספרים של 2019 בהיבט היקף הנוסעים

מטוס ממריא / צילום אילוסטרציה: שאטרסטוק, א.ס.א.פ קריאייטיב

ארגון התעופה העולמי לממשלת ישראל: הסירו את חובת הבידוד

ארגון יאט"א הוציא הודעת אזהרה לממשלת ישראל, תחת הכותרת "דחיית החזרת הפעילות התעופתית תשפיע על יותר מ-95 אלף משרות בישראל" • הארגון סבור כי הסכנה לעובדים הרבים בענף התעופה מקורה בחובת הבידוד שעדיין נמשכת לנכנסים לארץ

מטוסי אל על מושבתים בשדה התעופה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

החוב הכולל של חברות התעופה יזנק ל-550 מיליארד דולר עד סוף השנה

ארגון התעופה העולמי יאט"א מעריך כי בלון ההלוואות של חברות התעופה יצמח ב-28% להיקף של 550 מיליארד דולר עד סוף 2020, גידול של 120 מיליארד דולר לעומת היקפי המימון שעמם פתחו החברות את השנה

מטוסים חונים בנתב"ג / צילום: יואב יערי

יאט"א: התעופה העולמית תתאושש במקרה הטוב רק ב-2023-2024

ארגון התעופה העולמי מעריך כי 2021 תסתיים ברווחיות הנמוכה בכ-40% לעומת הרמה שהייתה לענף התעופה לפני משבר הקורונה • עוד מצביע הארגון על התאוששות בשוק התעופה בסין

ארגון התעופה העולמי: 40% מהנוסעים לא יטוסו חצי שנה לפחות

האתגר שניצב בפני חברות התעופה הוא כיצד להשיב את אמון הציבור למטוסים – וזאת גם דרך נקיטת אמצעים שיוכלו להרגיע את הנוסעים, דוגמת השארת מושב ריק בין נוסעים והתחייבות לחיטוי המטוס בין טיסה לטיסה

מטוס ממריא בנמל תעופה / צילום: shutterstock

ארגון התעופה העולמי מעדכן את תחזית ההפסדים לענף: 314 מיליארד דולר

בארגון מעריכים עוד כי את ההתאוששות מהמשבר, לרבות חזרה לימים שלפני הקורונה, נראה רק ברבעון הרביעי של שנת 2021

מטוסי אל על חונים בנתב"ג, שהתרוקן מנוסעים / צילום: Ariel Schalit, AP

התחזית הקודרת של ארגון התעופה העולמי לא פוסחת על ישראל

לפי בדיקת ארגון התעופה העולמי, משבר הקורונה עומד לפגוע משמעותית בענף התעופה בישראל ויוביל לירידה משמעותית של מיליוני נוסעים בביקוש לטיסות • המחזור הכספי של החברות הישראליות צפוי לרדת בכ-2.3 מיליארד דולר בעקבות עוצר הטיסות

מטוסי אל על מושבתים בשדה התעופה / צילום: Oded Balilty, Associated Press

האם ביהמ"ש יקדם את החזר כספי הצרכנים על טיסות שבוטלו?

אחרי שבארגון התעופה הבינלאומי יאט"א איימו כי סוכני נסיעות שלא ישלמו ינותקו מהמערכת, הגיעה המחלוקת לביהמ"ש עם בקשה לצו מניעה • הסוכנים טענו כי יאט"א מתעלם מהמצב החריג שנוצר, ומי שישלם על כך יהיו הצרכנים שיישארו ללא החזר כספי