איגוד התחבורה האווירית הגדול בעולם יאט"א והיוניקורן הישראלי ראפיד משיקים פלטפורמה שתאפשר למפתחים מתעשיית התעופה לפתח ולשתף נתונים על הענף • "השותפות הזו תעצים סטארט-אפים בתחום הנסיעות, שיוכלו ליצור חוויות דיגיטליות חדשות, המשפרות ומייעלות את חווית הנסיעה", מסביר אידו ג'ינו, מנכ"ל ומייסד ראפיד • אירועים ומינויים
שנתיים וחצי מהתפשטות הקורונה בכל רחבי העולם, ושוק התעופה ממריא מחדש, עם נתוני שיא שנוסקים אפילו מעבר לשנים שלפני פרוץ המגפה • מה הופך את התחום למוקד משיכה למשקיעים למרות התנודתיות והאי ודאות הגלומות בו, ואילו מניות מעניינות להשקעה
משבר הטיסות העולמי הולך ומחריף, ונמלי תעופה בכל העולם קורסים תחת העומס • בכנס של ארגון התעופה העולמי יאטא הציגו שיפור בתוצאות הכספיות של חברות התעופה מאז הקורונה, אבל ברקע מחירי הדלק מזנקים, ולמחסור האדיר בכוח אדם לא נמצא פתרון • הכאוס בתעופה, פרויקט מיוחד
כמי שעומד בראש אחת מחברות התעופה הגדולות בעולם, קרסטן שפור מכיר היטב את הכאוס בענף, וכבר מכין את עצמו ל"הרבה התנצלויות שנידרש לתת הקיץ ללקוחות" • בשיחה עם גלובס הוא קורא לממשלות להתערב בנושא העובדים, ומעריך שמחיר הדלק עוד לא הגיע לשיאו
אחרי שני מקרים השבוע בהם אל על נאלצה להסיט טיסות ממסלולן ולבצע נחיתות חירום בגלל נוסעים שהתפרעו, נשאלת השאלה האם אל על תאמץ גישה חדשה ותתממודד בזירה המשפטית מול הנוסעים שמרגישים שהכול מותר להם
בקרב שבין משרד התיירות, שתפקידו לדחוף לכניסת תיירים לארץ, לבין משרד הבריאות שרואה בהם סיכון לתחלואה - ידו של האחרון על העליונה • "התחושה היא שישראל ויתרה על התיירים", אומרים גורמים בענף • גם בארגון התעופה העולמי יאטא סבורים כי מדינות אמורות לפעול במתווה אחיד ופשוט
שלוש שנים קשות עברו על ענף התעופה, וגלגל ההצלה שלהן נמצא בידי הממשלות - זו המסקנה שעלתה מהכנס השנתי של הענף שמתקיים כעת בבוסטון • אחרי שהעניקו תמיכה כספית בהיקף כולל של 110 מיליארד דולר, כעת מצופה מהן לתת הקלות במדיניות הכניסה לתיירים
"המחירים בענף תלויים תמיד בביקוש, ובתקופה הנוכחית גם בהיקף החובות של החברות" - כך אמר מנכ"ל קבוצת לופטהנזה קרסטן שפור בכנס התעופה הבינלאומי של ארגון התעופה יאט"א בבוסטון • מנכ"לי לופטהנזה, דלתא וקוריאן אייר מדברים על מחירי הטיסות שצפויים לעלות, על התחסנות העובדים ועל תחום הקיימות והסביבה
אסון התאומים בשנת 2001 גרם לטלטלה חסרת תקדים ששינתה את פני ענף התעופה, הביא להפסדים עצומים לעוסקים בענף והכניס נהלי ביטחון שנשארו עד היום • לציון שני העשורים שחלפו מאז, ארגון התעופה העולמי יאט"א פרסם את המספרים שמאחורי המשבר התעופתי שהתחולל לפני 20 שנה
בעולם השכילו לאמץ מדיניות לתיירות בטוחה ומוסדרת, הגיע הזמן שגם אצלנו יפעלו בכיוון
וולש, שיחליף את אלכסנדר דה ז'וניאק, נכנס לתפקיד בתקופה מאתגרת אחרי שנה קשה לענף התעופה על רקע מגפת הקורונה
אל הסיכום הקודר של ענף התעופה והתיירות בשנת 2020, מצטרפת כעת התחזית לעתיד, ונראה כי בשלב הזה גם היא מעורפלת • מומחה התעופה אנדי ריקובר: "גם לאחר שהתחלואה תרד ואמון הטסים יעלה, הסוגיה הכלכלית תישאר פתוחה"
את ההפסדים הצפויים להימשך ב-2021 מעריכים בארגון התעופה העולמי בהיקף של 38.7 מיליארד דולר - יותר מפי 2 מההערכות הקודמות שפרסם הארגון בחודש יוני • לפי הערכות הארגון, רק ב-2024 יחזרו המספרים של 2019 בהיבט היקף הנוסעים
ארגון יאט"א הוציא הודעת אזהרה לממשלת ישראל, תחת הכותרת "דחיית החזרת הפעילות התעופתית תשפיע על יותר מ-95 אלף משרות בישראל" • הארגון סבור כי הסכנה לעובדים הרבים בענף התעופה מקורה בחובת הבידוד שעדיין נמשכת לנכנסים לארץ
ארגון התעופה העולמי יאט"א מעריך כי בלון ההלוואות של חברות התעופה יצמח ב-28% להיקף של 550 מיליארד דולר עד סוף 2020, גידול של 120 מיליארד דולר לעומת היקפי המימון שעמם פתחו החברות את השנה
ארגון התעופה העולמי מעריך כי 2021 תסתיים ברווחיות הנמוכה בכ-40% לעומת הרמה שהייתה לענף התעופה לפני משבר הקורונה • עוד מצביע הארגון על התאוששות בשוק התעופה בסין
האתגר שניצב בפני חברות התעופה הוא כיצד להשיב את אמון הציבור למטוסים – וזאת גם דרך נקיטת אמצעים שיוכלו להרגיע את הנוסעים, דוגמת השארת מושב ריק בין נוסעים והתחייבות לחיטוי המטוס בין טיסה לטיסה
בארגון מעריכים עוד כי את ההתאוששות מהמשבר, לרבות חזרה לימים שלפני הקורונה, נראה רק ברבעון הרביעי של שנת 2021
לפי בדיקת ארגון התעופה העולמי, משבר הקורונה עומד לפגוע משמעותית בענף התעופה בישראל ויוביל לירידה משמעותית של מיליוני נוסעים בביקוש לטיסות • המחזור הכספי של החברות הישראליות צפוי לרדת בכ-2.3 מיליארד דולר בעקבות עוצר הטיסות
אחרי שבארגון התעופה הבינלאומי יאט"א איימו כי סוכני נסיעות שלא ישלמו ינותקו מהמערכת, הגיעה המחלוקת לביהמ"ש עם בקשה לצו מניעה • הסוכנים טענו כי יאט"א מתעלם מהמצב החריג שנוצר, ומי שישלם על כך יהיו הצרכנים שיישארו ללא החזר כספי